Årets første "fisketur"...

Ok, så årets vinter har vist seg å ha litt mer ben i nesa enn hva jeg syns er OK. Har gått rundt og vært fiskesugen en god stund nå (dette skjer jo hvert år - så ingenting rart med det) og det blir jo selvfølgelig litt ekstra frustrerende når vinteren nekter å slippe taket.

Men, i løpet av påska nå har det skjedd ting. Det har blitt store området med åpent vann på Glomma utenfor Hafslundsøy (hvor jeg bor). DET er oppløftende det!
Så, idag tok jeg med meg ei spinnstang + noen baits og traska ned et sted hvor det er åpent vann helt inn til land. Selvfølgelig hadde jeg ikke akkurat de største forventningene til å få noe som helst (ihvertfall ikke det jeg prøvde - det er ganske mye strøm der), men det var så deilig å bare komme seg ut og denge noen baits i vannet igjen!

Det ble ingen fisk i dag, men dæven så deilig det var allikevel! Kommer til å følge med på isløsninga framover med falkeblikk! Så fort det blir mulig blir båten satt ut!

Et par bilder fra dagen: