Eksperiment Kina

Jeg har lenge vært litt nysgjerrig på produkter bestilt fra Kina direkte (via f.eks. AliExpress.com), men har samtidig vært veldig skeptisk. Ukjente produkter fra østen som koster en brøkdel av hva merkevarer koster her hjemme? Tvilsomt...

MEN, så tenkte jeg som så: når en rull med 500m multifilament koster under 100 kroner (gratis frakt), så er det vel egentlig verdt et forsøk? Jeg tror jeg kommer til å holde meg til småting (sene, sluker, kanskje kroker, swivels etc.) dog. Sneller og slike ting styrer jeg unna.

Men, nå har jeg altså en rull med 500m multisene, et par dyptgående wobblere og et par swimbaits liggende klare til testing. Sena ser egentlig helt strøken ut den. Kjennes bra ut også. Men den må testes naturligvis. Er bruddstyrken god nok? Hvor lenge holder den seg? Må jeg bytte 2 ganger i året? Blir litt spennende å se kjenner jeg.

Baitsa virker også helt ok. Kjenner at krokene ikke er stort å skryte av, så de kommer jeg til å bytte ut. Men selve baitsa både ser og føles bra ut. Så gjenstår det også her å se da, om de varer. Knekker de ved første gjeddeangrep?

Er jeg ærlig med meg selv så tror jeg nok at jeg i framtiden kommer til å begrense innkjøp fra Kina til sene (og kanskje swivels etc.) - gitt at sena jeg har kjøpt viser seg å være god nok. Om jeg må bytte den en gang i året så er det absolutt verdt det! 500 meter med multisene her i Norge koster vel brått over 1000-lappen, mens jeg altså fikk det for under 100-lappen fra Kina.

Time vill shåvv!