Varm kveldstur i ferien

Nå har det blitt noen dager siden sist jeg var ute på gjeddefiske, men i går kveld (04.07.2018) ble det en liten økt på Glomma.

Tøffa utpå rundt 19-tida. Det var fortsatt meget varmt ute, men det blåste en ganske kraftig sønnavind. Ikke noe problem selvfølgelig, egentlig bare deilig.
Jeg kjørte rett til den nye favorittplassen min for å spinnfiske litt.

Nesten umiddelbart smalt det til på en Eastfield Wingman - 21 cm - Motoroil Glitter, men jeg fulgte ikke skikkelig med og den glapp. Og jammen skulle den ikke prøvde seg igjen på kastet etter. Denne gangen fikk jeg satt et godt mothugg, men også denne gangen slapp den unna. Dette var ingen stor fisk riktignok, så verdens undergang var det ikke.

Jeg fortsatte å denge gummi uten at det skjedde noe. Så var det jerkstanga sin tur. Jeg smelte på en Buster Jerk Fire Tiger og dro noen kast. Plutselig smalt det skikkelig til. Ikke noe brutalt hugg, men tyngden var tilstede. Headshakes indikerte en bedre fisk. Jeg fikk netta madamen og dette var en bra fisk! Skikkelig grov og fin.
Vekta stoppa på 7940gr (vel, egentlig litt over kiloen mer, men jeg veide i håven) og den målte 101cm. Fisken svømte selvfølgelig tilbake etter "behandling".

7940cm - 101cm. Tatt på en Buster Jerk Fire Tiger

Fortsatte å denge Buster'ern og jammen smalt det til på neste kast også. Dette var riktignok en mindre fisk. Gadd ikke å veie/måle, men tipper et par kilo.

Så ble det stille... Så jeg tenkte å dorge litt. Ut med en Salmo Fatso, en Rapala Super Shad Rap og en Frenzy (??). Det tok ikke lange minuttene før det smalt til på den ene stanga. Nå er det jo sånn at når man får tilslag på dorg så kjennes fisken massiv ut. Det gjorde også denne. Var forholdsvis sikker på at det var en meget bra fisk. Ikke bare pga. tyngden, men også på headshakes. Men, det viste seg å ikke være noe monster. 4100gr og 85cm. Ikke så halvgæli da. Tok på Rapala'en.

4100gr - 85cm. Tatt på en Rapala Super Shad Rap.
Mer ble det ikke denne kvelden, men det var en flott tur med bra fisk.

I dag blir den en ettermiddags -og kveldstur med Ali (første gang i år - sett bort i fra konkurransen i Aremark). Håper på minst like bra resultat da.

Skitt fiske folkens!