Kveldstur på Glomma 20.08.2014

Jeg og Ali (en kollega og nyfrelst gjeddefisker) tok en tur ut på Glomma i håp om at Ali skulle få gjedde større enn 200g og undertegnede kanskje ny PB.

Fint vær, litt vind og forholdsvis grumsete vann. Burde være bra forhold det. Vi kjørte avgårde til en kjent gjeddeplass og hadde troa! Men, det viste seg å være veeeldig tregt. Jeg hadde en liten snipe som angrep Top Bandit'en, men den glapp dessverre.

Vi flyttet på oss x antall ganger, men det skjedde ingenting. Kjeeeedelig!

Men, på et tidspunkt hvor det begynte å skumre og Ali og jeg hadde mistet håpet fullstendig, smalt det. Jeg hadde akkurat byttet til den ene jerk'en jeg ikke hadde prøvd denne dagen (Buster Jerk Natural Perch) og en meter fra båten kom ho ut av ingenting. Bra strike og bra fight! Gjedda var skikkelig aggressiv og tok med meg på en par bra runs. Etter håving så jeg at ho bare var kroka med en krok og den satt løst. Puh!
Ho hadde også et par skikkelig sår på kroppen. Så jo ut som typisk lek-skader, men det er vel strengt tatt litt sent nå. Det var forholdsvis ferske sår så jeg velger å tro at ho var offer for angrep fra selveste gamle-gjedda! Ho tar jeg neste gang!

Bilde ble tatt, ho ble målt og veid og satt ut igjen. Kanskje vi sees igjen?

Ellers tror jeg Ali kommer til å ha mareritt om siv i ukesvis framover. Det var ikke mange kasta han ikke hadde wobblerne dekket av siv for å si det sånn. Øving gjør mester Ali!

Gjedda veide 5910g og var 90cm lang.

5910g, 90cm - C&R