Ny PB!

Siste dag i årets sommerferie og jeg tok med jentungen ut på en liten tur i båten. Hun hadde lyst å fiske - sannsynligvis fordi hun fisket og fikk mye abbor når vi var i USA i sommer. Jeg visste at dette kom til å bli en meget kort tur, for jeg vet jo at tålmodigheten fort forsvinner hos de små...

Vi fisket litt med top-water frosker etc. inne på grunna i ei vik, hvor det er mye siv og planter, uten at det var noe liv. Etter ca 20 minutter så var det slutt på tålmodigheten hos dattera. Hun ville hjem og jeg syns egentlig det var ok. Liker best å fiske alene eller med voksne som også liker å fiske uansett. Men, tenkte jeg kunne dorge litt på vei hjem, da dette området har en bra "drop" utenfor sivkanten og da er det jo fort mulighet for at det står fisk det også. Så, på med min favoritt fra jeg var guttunge - nemelig Abu Garcia Hi-Lo (ledded rød og svart). Klarte å holde meg tett til sivkanten og rett før jeg hadde tenkt å avslutte smalt det skikkelig! Jeg kjente umiddelbart at dette ikke var bunnfast eller noe, dette var fisk! Jeg skjønte også fort at dette var noe med bra størrelse. Det var tungt og det var skikkelig tyngde og kraft i head-shake'ene. Jeg fikk en skikkelig bra fight ut av denne, med masse bra runs og endel bra hopp. Jentungen skrek og lo i fryd! Fikk fisken inn til båten og dette var en real madam! Det var umulig å gjette noen vekt, men den var stor!

Tid for landing.... ooops! Ingen stang til håven og ei heller noen vekt! NEIIIIIIIII!! Hva gjør man da? Jo, man får fisken i håven og holder fast i den mens man kjører tilbake til brygga slik at man får sendt jentungen opp for å hente forsterkninger (kona). Dette fikk faktisk meget bra. Fisken var i vannet hele tiden og lå fint.

På brygga fikk jeg veid og målt lengde, før jeg lot madamen svømme ut igjen:

9960gr i veienett - 9060gr netto! Ny PB!!! Lengde var 106cm.

Fort gjort å bli overtroisk, når begge de to største gjeddene jeg har fått har vært når jentungen har vært med i båten!

For en dag! Og jeg må jo ut i kveld igjen :)

9060gr - 106cm

9060gr - 106cm
9060gr - 106cm
9060gr - 106cm


9060gr - 106cm