4 sniper og motortrøbbel

Tok en tur på Glomma i dag tidlig for å fiske litt gjedde. Dro rett til favorittplassen for å se om det var noen store madamer der i dag, uten å få noe som helst. Så tenkte jeg at jeg egentlig ikke bryr meg om jeg får stor eller liten fisk, så jeg dro til et par plasser hvor jeg så og si alltid får fisk - som regel små. Det slo ikke feil denne gangen heller. Et par sniper på begge plassene. Største fisk på 3,6 kg og 86 cm - tatt på en Headbanger Tail. Resten av fisken ble tatt på en Pig Shad Jr.





På vei hjem så ble det slitsomt. Ca halvveis så stoppet motoren konstant. Ingen forvarsel - ingen fusking. Bare stopp! Fikk ikke liv i den igjen. Så da var det bare å padle i vei da. Det er ikke lett å padle mot vinden i en 18 fots tung båt! Ca halvveis var jeg så heldig at jeg traff på en kompis av meg som holdt på med sin fuskende motor. Han skulle sjekke noen bensinfilter og kjøre en liten testtur. Det endte med at han tauet meg opp til båtsleppen og vi tok opp båtene begge to.

I morgen kjører jeg til forhandleren jeg kjøpte motoren av for å fikse. Mistanke om at dette har noe med dødmann å gjøre. Når forhandleren installerte motoren på båten, fikset han dødmannsknapp for meg foran ved konsollet. Tror (og håper) det er noe med el-koblingen i forbindelse med dette. Uansett så blir det garantisak.

Håper dette ordner seg kjapt.