Status motor

Som nevnt i forrige innlegg så fikk jeg motorstopp på siste tur. Motoren ble levert til forhandler mandagen etter og jeg har ventet i spenning hele uka på å få tilbakemelding på som som var galt.

På onsdag fikk jeg endelig kontakt med de (de har bare en person på jobb pga sommerferie) og fikk beskjed om at hjernen i motoren (husker ikke hva komponenten heter) hadde gått til helvete. Han skulle ringe litt rundt for å se om det var mulig å få tak i en brukt.
På fredag ringte jeg igjen og fikk da beskjed om at han hadde bestilt ny del fra leverandør. Han fortalte meg at fra Yamaha ville delen koste rundt 8000,- kroner, men at han hadde forhørt seg med en Mercury-forhandler (Yamaha og Mercury bruker mye samme komponenter visst) og der kostet samme komponent 2500,- kroner. Litt usikker på hvorfor han fortalte meg dette, for dette vil åpenbart gå på garantien min. Motoren ble kjøpt (brukt) i slutten av juni og jeg har brukt den 4 ganger.
Jeg sa at dette åpenbart må gå på garantien og det var han enig i.

Så, han regner med å ha delen på plass ila neste uke. Håper det stemmer!

Siden Ali og jeg er fiskesugne som fy og hadde planlagt fisketur denne uka, måtte jeg brette opp armene i går og gjøre klar den gamle båten. Den lå på brygga full av vann, pluggene på bensintanken var byttet ut for å fungere på en gammel Evinrude og motoren sto i garasjen. Men, fikk dette klart, så på søndag blir det ettermiddag/kveldstur på oss. Uten ekkolodd og stangholdere, men det får gå! Fiske skal vi!

Skitt fiske!