Halvdagstur med Ali

Vi hadde planlagt en god fisketur rett etter jobben og til det ble mørkt sist torsdag, men det ble det ikke noe av fordi nye motoren (og båten) er på verksted. Men, vi booket om til søndag (idag) og jeg fikk satt ut den gamle båten. For å si det sånn, jeg savner ikke den båten! Liten, lav, treg og ekstremt vinglete! Men, det går an å fiske fra den.

Vi stoppet først et sted med masse gress og siv. Der hadde jeg en ok fisk etter et par ganger, men den bomma på baitet. Første gangen den angrep var rett ved ripa, akkurat i det jeg skulle røske baitet ut av vannet. Steike, det er like skremmende og like mye adrenalinkick hver gang!

Videre til godplassen. Ingenting.

Innom et par gode plasser. Ali hadde en følger som ikke ville ta.

Stoppet på et sted vi alltid får fisk. Masse gress. Kastet en topwater frog inni gressen og fikk tilslag. Den kveila seg godt inn i gresset og til slutt mista jeg den. Ingen stor, men ikke superliten heller.
På samme sted hadde jeg ei ok gjedde som tok etter frosken - hele 5 ganger. Bommet hver gang. Utrolig morsomt med sånne angrep uansett. Den tok etter Ali's frosk en gang også, og da kom den nok borte krokene, for det ble stille etter det.

Videre til nok en godplass. Der fikk Ali et lite slips på frosken. Vi så også en 3-4 kg fisk sitte rett under båten mens vi drev over den, men var ikke det minste interessert i baitene våre.

Videre til en annen plass som bruker å levere. Ikke tegn til liv.

Så tøffet vi nedover og stoppet på plassen hvor Ali hadde en følger. Der fikk han tilslag og landet fisken. Et lite slips igjen, men fisk er fisk :). 

Mer ble det ikke. Veldig tregt altså.

Neste tur får bli en kveldstur - mulig det er mer fart i gjeddene da. Må jo ha en eller to oppvarmingsturer/øvingsturer før Nedre Glomma Gjeddefestival i slutten av måneden. Vi har grimme planer om å gjøre tidenes beste resultat for vår del :).

Skitt fiske!