Den årlige høstfisketuren med Dag Ronny er rett rundt hjørnet

Jeg og Dag Ronny Hansen har tradisjon på å kjøre en høstgjeddetur hvert år. Vet ikke hvor mange år det har blitt på rad nå, men tipper 5-6.

Det blir ikke voldsomt mye fisking for min del på denne tiden av året, når kveldene blir fort kortere og kortere. Så en slik tur blir satt uendelig stor pris på. Tror det samme gjelder for Dag - da han fisker mye mindre enn hva jeg gjør - uavhengig av årstid.

Forholdene i Glomma har vært sub-optimale de siste ukene. Det har vært litt høyere vannføring enn normalt, pga mye regn. Dette har pr skrivende stund ikke stabilisert seg noe særlig dessverre. Det går litt opp og ned. Men, jeg tror sikten i vannet nå er ganske bra. I tillegg så håper jeg gjeddene har avklimatisert seg innen søndag - da vanntempen har ramlet forholdsvis kjapt på kort tid.

Værvarselet for søndag er lovende. Det skal være 4-8 grader i lufta, overskyet mesteparten av dagen, men med muligheter for endel regn sent på ettermiddagen.

Vi krysser fingrene for godt fiske, men som alltid så blir det grisetrivelig uansett!

Rapport kommer til uka.

Her er et par bilder fra tidligere turer: