Nedre Glomma Gjeddefestival 2020



En uke fra skrivende stund, så er jeg og Ali i "Miss Piggy" ute på Glomma ett eller annet sted og forsøker å lure opp noen gjedder! Det gleder vi oss til noe fryktelig. Det er en stund siden vi fisket i konkurranser nå - faktisk ganske nøyaktig et år siden.

Må innrømme at jeg har gått rundt og ventet på at avlysning av festivalen skulle komme, pga Covid-19 faenskapet. Men, det ser ut som det skal gå. Klart, det kan fortsatt komme retningslinjer fra regjeringen som gjør at man må avlyse, men enn så lenge ser det bra ut. Vi krøssær fingræne!

For meg personlig så tror jeg aldri jeg har vært så avslappet i forhold til fiskingen og konkurransen. Vi har aldri hatt helt klaff med fiskingen i de konkurransene vi har vært med i og fisket har vært veldig dårlig siden starten av juli for min del. Så, denne gangen tar jeg det helt med ro og gleder meg egentlig bare til å være der, kose meg på vannet og preke litt skit med likesinnede. Det blir stas!

Nå gjenstår det egentlig bare å bestemme seg for om vi skal ta båten på hengeren og kjøre opp til Furuholmen på fredag, eller om jeg kjører båt opp og Ali kjører bil. Jeg heller mot å ta båten på hengeren egentlig. Vi får se...

Jo, og så er det utrolig deilig at vi er tilbake på Furuholmen! Det funka bra ved Trøskenbrua og, men det er noen hakk bedre på Furuholmen, ingen tvil om det.

Håper å se deg neste helg! Skitt fiske!