Endelig et par fine fisker!

Fisket så langt i år har ikke vært allverden. Har fått noen, men det har bare vært småtteri. Det er forsåvidt gøy det også, for all del, men nå begynner det å dra seg såpass langt ut på våren, at jeg begynner å forvente at man skal kunne få noen bedre fisker også. Hjelper ikke å se at andre får meget bra fisker rundt omkring. 

Men i går løsna det litt. Skulle egentlig ta en tur med Ali, men han måtte melde pass. Da ble det alenetur da... 

Fisket først i områder jeg vet det står stor fisk, men som oftest gir mindre fisker. Fikk en liten en her, men ikke tegn til noe mer. Det var flotte forhold i går. Det var overskyet, passe vind, tempen i elva begynner å stige til noe "fornuftig" (6-7 grader) og ikke minst, sikten har blitt ekstremt mye bedre. 

Etterhvert tøffet jeg "nedover" og prøvde på go'plassene (som, for meg, ikke har gitt tegn til liv så langt i år).. Der tok det ikke mange kasta før det smalt til. Det var ikke noe massivt hugg, men helt greit. Jeg kjente ganske fort at dette var en litt bedre fisk. Det var litt tyngde og det sprellet ikke febrilsk slik slipsa ofte gjør. Fisken ble landa, målt, veid og fotografert. 
Fisken veide på prikk 5000gr og lengden var greie 91cm. Denne tok på en McRubber. Mer ble det ikke på denne plassen. 

Videre til neste go'plass. Samme her, ikke mange kasta og det smalt til skikkelig. Vilket jävla hugg! Også en bedre fisk, det skjønte jeg med en gang. Tung som fy og sterk, selv om den ikke ga meg noen morsomme utras. Den bare "holdt i mot" lizzom. Strula fælt med denne, da stingeren festa seg i ramma på håven og fisken tok noen sinnsyke krokodillespinn i håven og surret seg noe så jævlig inn. Faktisk såpass ille, at den ene "leppa" (du vet, den "benete greia" som går på undersiden av munnen og stikker ut som en liten spoiler bakerst ved munnvika) ble revet løs. Stressa og styra fælt, men fikk den til slutt løs. Fisken kom seg overraskende kjapt i håven faktisk. Jeg lot den ligge en stund, for å være sikker på at den klarte seg. Om det hadde sett dårlig ut, hadde jeg hoppet over måling etc. Men det gikk bra. Fisken veide 5680gr og målte 94cm. Den tok på samme McRubber som den forrige. 

Det hugg på en 3,5kgs litt etterpå også, på samme plass. Nok et bra hugg. Denne tok på en Dexter Shad. 

Fikk ikke landet flere den dagen, men hadde et par bra missa hugg og følgere. Moro!