Ny PB på gjedde!!

Tok en liten rotur i båten med ungene på morgenen/formiddag i dag, mest fordi det var så fint vær, men også litt fordi jeg ikke lar en sjanse for å få fisket litt gå forbi ;-).

Rodde til et sted jeg vet det er bra med siv og "ålegress" (som vi kaller det her i Særp) og passe dybde (0,5 - 2 m).

Etter et par kast med en Top Bandit så jeg plutselig en diger skygge rett ved båten. Siden vannet var helt flatt, tok det ikke lang tid før jeg forstod at dette var en ganske stor madam. Hun fulgte Top Bandit'en et par ganger, faktisk så nærme båten at hun stanget i åra! Men, hun ville ikke ta. Så, jeg satt på en Buster Jerk - abbormotiv. Ett kast, og BAM! Svelget den totalt.

Jeg forventet meg en ganske heftig fight, men det viste seg at hun var ganske doven. Hun gikk på et par-tre runs hvor jeg merket krafta og tyngden hennes, men det var liksom ikke så heftig som man ønsker. Fikk fram håv, hanske, vekt, veienett og tang og fikk henne i båten. Hun var stor! Myyyye større enn jeg noen gang før har fått.

Når jeg begynte å skulle avkroke henne, så jeg ganske fort at hun hadde svelget Buster'en heftig og at to av krokene satt rett i gjellene hennes og det pumpet ut blod. Faen og tenkte jeg! Ville jo veldig gjerne sette henne ut igjen. Jeg fikk etterhvert ut krokene, veide henne og tok bilder før jeg tappert prøvde å få henne i gang igjen i vannet, men det var dessverre ikke mulig. Det var med meget tungt hjerte jeg dro henne tilbake i båten og tok livet av henne. Faen! Men, heller det enn at hun skal pines i vannet før hun dør.

Selv om det var fryktelig leit å ta livet av henne, er jeg allikevel veldig glad for opplevelsen og ny overlegen PB!

7740 gram
108 cm