Egen fiskebod - endelig!

Jeg har oppbevart fiskeutstyret mitt på forskjellige steder opp i gjennom tiden - det som ikke har vært i bruk så mye har bodd i en ubrukt trappeoppgang innerst inne i den mest glemte delen (og kaldeste) delen av huset, mens det mest brukte har blitt plassert litt mer tilgjengelig i vaskerommet. Denne trappeoppgangen har også blitt brukt til oppbevaring av alt utstyret på vinteren.

La det være sagt - dette er en særdeles bitteliten og kald trappeoppgang som er vanskelig å komme seg til og inn i. Man må kave seg gjennom et hav med leker i og med at man må gjennom lekerommet til dattera for å komme seg inn der.

Vegg i vegg til dette lekerommet og trappeoppgangen ligger også en bod. En bod som til nå nylig har vært overfylt av gammel "møk" - hvorav 92% av "møka" var dekket av grått og tykt støv fra den gang vi pusset opp badet i rommet ved siden av.

Vel, jeg har hatt ambisjoner om å få ryddet opp i, og vasket dette rommet. Min tanke var nemlig at jeg ville bruke rommet til verktøybod og fiskebod. Den ene enden ville bestå av alt verktøyet mitt og den andre alt fiskeutstyret mitt.
Nå har jeg endelig fått gjort dette! Det vil si, jeg har ihvertfall ryddet og vasket rommet og flyttet inn fiskeutstyret mitt! Verktøysdelen er ennå ikke ferdig da jeg må kle en vegg med panel e.l., samt bygge en arbeidsbenk og få satt opp en haug med hyller. Samma det vel! Fiskeutstyret er på plass og det er jo det viktigste!!




















Så, nå er alt klart for ny fiskesesong. Nei vent, alt er ikke helt klart. Det var jo sånn at båten min viste seg å ta inn vann i fjor høst og dette må jo fikses! Det er jo ganske meningsløst å bruke 5 minutter hver halvtime på å øse båten for vann. Disse minuttene skal jo brukes på fisking!

Det er nå påske og planen min er å få fikset båten nå i påskeferien. Jeg har kjøpt inn alt jeg trenger (herder, polyester, glassfiberduker +++), båten er pusset ned (sikkert ikke så mye som jeg burde men) og vasket. Det jeg trenger nå er opphold og sol slik at båten tørker helt. Håper at jeg får som jeg ønsker i dag.

Uansett, utrolig deilig å ha et eget rom (med hyller og godt med plass) hvor jeg kan oppbevare alt fiskeutstyret mitt. Noget enklere å organisere og ha orden nå.

Jeg skal også lage en enkel stangholder for dette rommet. Har kjøpt en isopor-tube som jeg skal skru fast i en planke, som igjen skrus fast til veggen. Denne isopor-tuben lager jeg bare noen hakk i med en kniv og vips har man en fungerende stangholder. Trenger ikke noe fancy greier jeg vettu.