Første gjedde 2015

Tok med stanga ned til brygga da jeg skulle sjekke om alt var OK med båten - slik jeg alltid gjør. Man kan jo ikke være ved vannet uten å ha i hvert fall ha med stanga! Har blitt endel nye baits i løpet av vinteren, så det er jo litt moro å prøve dem ut i vannet. Ikke med stort håp om noe fangst, men for å se hvordan de går i vannet osv.

Jeg fikk sjekket og justert båten og så tok jeg et par kast for moro skyld. Jeg hadde med meg et par nye baits som jeg ikke har prøvd ennå + en Savage Gear Swim & Jerk. Det var sistnevnte gjedda plutselig tok på. Slenge denne bare et par meter ut fra bryggekanten (hvor det er ca 1,5m dypt) og monsteret tok så og si med en gang! Fikk vel gjort et par sveivetak og så smalt det.

Som du ser på bildet så snakker vi her om et virkelig monster! Det var en kamp ut av en annen verden og... Jaja, nok skrøner nå! Fisken fikk jeg ristet av i vannet og tipper at den kanskje veide 0,5kg. Men, fisk var det!