Kveldstur 25.05.2015

Etter å ha prøvd litt etter SØ på Larkollen på dagtid - uten å få noe - tenkte jeg at dette måtte rettes opp med litt fiske etter den ultimate predatoren. En kjapp tur til ei bukt jeg alltid får fisk i. Får aldri noe stort der, men fisk er fisk, ikke sant?

Startet med å jerke litt. Hadde en etter med en gang, men det ble litt for nærme båten tror jeg, får den snudde og stakk inn i det brune sivet igjen.

Etterhvert tenkte jeg at det måtte være på høy tid å prøve Abu Garcia Hairy Killer som jeg kjøpte for en stund siden. Veldig spennende bait. Fikk jo faktisk litt følelsen av å fiske med flue (eller?)... Et par kast med denne inn mot sivkanten og så kom angrepet. Først en gang - bom. Så en andre gang - bom. Så satt den. Skikkelig aggressivt hugg. Fisken gjorde et par runs, men ga seg forholdsvis fort. Mulig sliten etter lek..?

Fikk veid og målt rakkeren. 3015g - 86 cm. Hadde endel lekeskader på seg, men var ellers i god stand. Nydelig fisk!




















Mer fisk ble det ikke denne gangen.

Kikket konstant etter tegn til lek, men så ingenting. Denne bukta er perfekt for lek så det tyder på at leken er ferdig i denne delen av Glomma! Yay! Da er det bare å vente på at flommen skal gi seg!