Kveldstur på brygga

Etter å ha brukt endel timer den siste uka på å beise verandaen, bestemte jeg meg for at jeg fortjente en bitteliten tur ned til elva for å kaste litt. Var meningen at jeg og Ali skulle ta en gjeddetur i båten denne kvelden, men dette ble utsatt til mandag (i dag) for å få ferdig noe mer beising.

Det var en fin kveld. Så og si ingen vind og litt sol. Perfekt temperatur.

Første kast med en Mepps spinner resulterte i en liten abbor på ca 200g. Ikke noe å skryte av, men et tegn på at fisken har begynt å bite igjen. Jeg har ikke fått noenting på de to siste gangene jeg har prøvd meg, så dette var oppløftende.

Jeg fortsatte med den samme spinneren i håp om at det kanskje var noen flere fisk som var hjemme rundt bryggeområdet. Etter noen kast til smalt det skikkelig igjen. Jeg skjønte fort at dette var ei gjedde, men ikke noe stort. Til gjengjeld var det skikkelig liv i fisken! Til å være ca 2 kilo ga den meg faktisk en skikkelig morsom fight. Den tok av på flere runs og ga meg til og med et skikkelig head shake hopp. Morro!

Mer ble det ikke denne kvelden. Men det var mer enn nok til å gi meg et håp om at fisket kanskje er i ferd med å ta seg opp. Ser fram til en tur i båten i kveld sammen med Ali. Har troa på at vi kan få noe mer da.