Nedre Glomma Gjeddefestival 2015















Siste helgen i august 2015 braker det løs! Nedre Glomma Gjeddefestival i nedre Glomma (Furuholmen)! Dette er noe jeg ikke fikk vært med på i fjor grunnen bursdagsselskap for minstemor, men for 2015 har dette vært booket i et år! Så, Team DreamCatcherz er påmeldt allerede; jeg og Ali stiller i en eller annen båt. Har fått tilbud om å låne en båt av en kompis - en båt som yter minst dobbelt så stor fart som min egen og er dermed litt mer gunstig i denne sammenhengen.

Iveren ta overhånd og ad-hoc planlegging er allerede i gang! Skal man kjøre båt hjemmefra og opp til Furuholmen (i underkant av en time med lånt båt - 1,5 time med egen) eller skal man sette ut båten på Furuholmen? Overnatting der vs overnatting hjemme? Kortere vei til grom-plassen vs kort vei til "mål" på Furuholmen? Vanskelige avgjørelser som man heldigvis ikke trenger å beslutte nå :).

Jeg syns det var meget fornuftig av arrangementkomiteen for NGG å flytte dette til august. I mai er det jo tross alt flom i Glomma og det har nok fisket lidd litt under tidligere år. Og høstfiske er jo tross alt endel bedre enn i flom -og lektid. Tror det blir knall!

Jeg og Ali tror det er mulig å gjøre det bra i konkurransen - til tross for at det er mange som deltar som har mye bedre kjennskap til gode fiskeplasser enn det vi har. Fiske dreier seg jo tross alt, mye om flaks og tilfeldigheter. Uansett så kommer det til å bli knall. 2 dager med intensivt gjeddefiske - blir ikke bedre enn det!

Vi gleder oss! Heia Team DreamCatcherz!!!