Ettermiddag/kveldstur 15.06.2015

Det er tydelig at gjeddene har begynt å bite i Glomma og derfor bestemte jeg og Ali oss for å ta en liten tur på ettermiddagen/kvelden den 15.06.2015.

Det var fint vær forsåvidt, men som allment kjent, så har jo ikke sommeren kommet til Norge ennå. Det var forholdsvis kjølig og det blåste fristk. Men, det kan jo ikke stoppe oss fra å fiske gjedde!

Vi startet med å dorge i området hvor vi bruker å få fisk. Her var det helt dødt. Så, mot slutten av dorgestrekket vårt, i det jeg er i ferd med å si at vi skal slutte med dorging, så smeller det. Først trodde jeg wobbleren traff bunnen (det ble brått grunnere akkurat der), men når jeg skulle dra opp for å sjekke etter gress merker jeg at dette er jo fisk! Den ga meg ikke noen stor fight i starten, men fisken føltes tung. Det var den ikke :). Når jeg fikk den inn til ripa ble det fart i den. Ga meg faktisk en liten fight. Brukte litt tid på å avkroke den. På en eller annen måte hadde hele den ene trebbelkroken klart å gli igjennom "leppa" på fisken. Slet litt med å få den tilbake gjennom hullet uten å gjøre for mye skade, men det gikk til slutt. Fisken svømte tilbake igjen i god stand. Tipper den veide 2-2,5 kg. Denne ble tatt på en Westin Platypus.