En liten rapport fra forrige tur

Jeg tok en liten tur ut alene på Glomma på søndag (14.05.2017) og her følger en bitteliten rapport fra den turen.

Jeg dro ut tidlig ettermiddag. Det småregnet og var absolutt ikke spesielt varmt. Ca 8 grader i lufta. Jeg så på ekkoloddet at vanntemperaturen hadde ramlet ca 1 grad siden sist jeg var ute - nå ca 8 grader.

Jeg fikk fort ei lita snipe på spinnfiske på min elskede McPike 18cm rød svart. Jeg kommer ikke over hvor godt dette har fisket denne våren - og hvor god kvalitet gummien holder. Den har fått mye juling, og selvfølgelig bærer den preg av dette, men litt superlim har fikset skadene helt supert.

Jeg fisket på de vanlige plassene mine, men det var ikke noe særlig til liv. Jeg så mye fisk (både betesfisk og gjedder) på loddet, men de var ikke spesielt bitevillig. Etterhvert tenkte jeg at det var på tide å prøve seg på litt dorging igjen. Lenge siden sist (i fjor faktisk). Jeg kjøpte noen nye wobblere (bl.a. en Swim Whizz leddet rød-hvit) i Sverige som jeg tenkte å prøve.
Det skulle vise seg at dorging var tingen denne dagen. Jeg endte til slutt opp med 4 sniper og en gris. Nå var ikke grisen noe monster, men den var forholdsvis kort og fet. Tror den kan karakteriseres som en gris :). Jeg brukte en god del tid på avkroking så jeg hoppet over å veie og måle den. Viktigere å få den ut i vannet så fort som mulig. Men, tipper at den var rundt 5kg.

Ca 5kg. Tatt på en Swim Whizz leddet rød/hvit. 

SwimWhizz'en ble angrepet av ei snipe også og resten ble tatt på leddet rød/hvit Hi-Lo og SG Line-through Trout.

Mistet også to fisk. Den ene tror jeg kan ha vært en OK fisk, men slapp unna før jeg fikk stanga ut av stangholderen.

Neste tur? Kanskje til helga... vi får se.


Skitt fiske!