Gjedde/Muskie-tur til Canada..??

Etter en fisketur satt jeg og Ali i stua hos meg og slappa av litt og snakket med kona. Ut av det blå kom kona med et av de mest fantastiske forslagene jeg har hørt i hele mitt liv (aner ikke hvor det kom fra): at jeg og Ali burde dra til Canada for å fiske gjedde - i forbindelse med at jeg fyller 50 (det er fortsatt noen år til!). Jeg syns dette hørtes fantastisk spennende ut! Har sett noen videoer på Youtube om fiske i Canada. De mest idylliske er de hvor man er midt ute i ingenmannsland, omringet av skog og fullstendig stillhet. Ahhhhhhhhhh......

Jeg har forsøkt å sjekke litt på nett og man blir jo fullstendig overveldet. Det finnes så sinnsykt mange muligheter og det er fryktelig vanskelig å plukke ut noe som passer bedre enn andre. Mye av det kommer litt av at dette fort blir fryktelig dyrt da. Jeg tenker at om man først skal gjøre noe som dette, må man satse på å bli der ei uke (eller 5 dager), ellers blir det bare mas. Har ikke regnet på det, men en slik tur kommer kjapt til å koste 30000,- høvdingær vil jeg tro. Det er fryktelig mye penger!
Så, jeg har prøvd å tenke på noen alternativer. Sverige er en mulig. Ikke i nærheten så eksotisk og spennende som Canada, men allikevel - veldig spennende fiske der.

En annen mulighet er Rügen. Har jo hørt mye moro om det, på godt og vondt. Mulighet for stor fisk, men også mulighet for fryktelig tregt fiske.

Finland? Tja, hvorfor ikke?

I tillegg har jeg jo svigers i USA, som har hytte ved en massivt stor innsjø i Leech Lake. Dette er en av USAs beste innsjøer for gjedde -og muskiefiske Jeg har bare fisket der på sommeren og da er det treeegt, men jeg tenker at høsten sikkert byr på adskillig bedre forhold. I tillegg vil jeg kunne bo veldig billig og i tillegg ha en helt ok båt jeg kan låne av svigers. Absolutt en interessant mulighet.

Tankene, ønskene, motivasjonen og alt forandrer seg hver gang jeg tenker på dette. Noen dager er Canada det mest ønskelige valget, andre ganger føles dette som et altfor stort og dyrt prosjekt.

Vi får se. Uansett så er det vel bare å begynne å spare :).