Ny motor

I fjor sommer kjøpte jeg en brukt 4-takter Yamaha 30HK. Hadde litt uflaks med den i starten og måtte inn og ut av verksted et par ganger. Resten av sesongen i fjor gikk smertefritt.

Men, så har jeg fortsatt å ha problemer med den i våres. Den har vært litt vanskelig å få start på og har stoppet for meg noen ganger. Det toppet seg sist fredag da jeg slet fælt med å få start på den når jeg skulle hjem og når den først startet fikk jeg den ikke i gir.

Det ble i løpet av helgen bestemt, i samråd med kona, at det vil være lurt å kjøpe en ny maskin. Det nytter ikke å fyke rundt på Glomma og ikke stole på at motoren starter hver gang. Så, har fått tilbud fra de jeg kjøpte den gamle motoren fra (som er et meget bra tilbud). Får samme sum som jeg betalte i innbytte, alt montert og batteri og batterikasse med på kjøpet.
Dette blir da en flunka ny Yamaha F30betl.

Gleder meg som en unge til el-start og motor som går uten problemer!