Klare for NGGF 2018!

Så er vi snart der igjen da... årets Nedre Glomma Gjeddefestival! Whoho! I forhold til gjeddefiske så er nok dette årets høydepunkt. Det er jo selvfølgelig maks supert med ei hel helg med gjeddefiske på Glomma, men så er det i tillegg utrolig hyggelig å møte så mange ivrige gjeddefiskere på en plass.

http://www.storgjedda.com/nedre-glomma-gjeddefestival-2018-24-26-august/

Det har lenge vært kjent at årets arrangement ikke vil være på Furuholmen, slik det har vært de siste årene. Dette er fryktelig synd, da Furuholmen er et perfekt sted for dette. Men, så er det nå engang slik at Furuholmen skal selges og dermed var det ikke mulig å være der.
For min del så har jeg vært veldig spent på hvor det ville ende opp med. Fikk høre at det var stor mulighet for at det ble et sted et godt stykke oppover elva (nærmere Vamma). For min del hadde dette vært litt kjipt da dette ville innebære mye kjøring for å komme fram og tilbake til/fra kjente fiskeområder.
MEN, så kom nyheten da, om at årets festival ville holdes på Trøsken - nærmere bestemt ved Trøskenbrua. Dette er helt klar innarfor. Litt mer kjøring fram og tilbake, men ikke så mye at det blir noe stress.

Jeg og Ali har lagt planen for det praktiske (kjøring av båt, bil etc.) så vi er klare! Vi gjør det sånn at jeg kjører båten opp hjemmefra, mens Ali kjører bil opp. På den måten har vi muligheter til å kjøre til byen og kjøpe mat, bensin etc. om det skulle være behov for det.
Ellers gjør vi som i fjor. Vi fisker kjente "hjemmelige" områder på lørdag og "tråler" Mingevannet og Vestvannet på søndag.

Vannforholdene pr akkurat nå gjør at jeg er optimist i forhold til fiskeforhold. Det er fortsatt lite vann i elva, men vanntemperaturen har ramlet en god del de siste 2 ukene. Det ligger på rundt 17 grader nå, mens det var oppi 23 grader for et par-tre uker siden. Sikten i vannet er også veldig bra.

Jeg gjorde et impulskjøp av nytt telt her om dagen også. Jeg har brukt et ettmannstelt fra Biltema de siste årene og det har fungert fint det, i og for seg. Men, det er veldig lite - hvor høyden under taket kanskje har vært det som har plaget meg mest. Jeg kommer fortsatt til å sove i Biltema-telt, men nå i et popup-telt for 2 personer. En god del bedre plass inni dette ja. Og for 300 kroner... me like!

Ellers er jeg spent på hvor mange deltakere det blir i år. Det ble et ganske stort dropp i fjor, i forhold til tidligere år. Hvorfor vet jeg ikke, men muligens pga. NM på Mjøsa samme helg? Håper det kommer mange flere i år!

Mål for Team Riverpigs er som alltid å gjøre det hakket bedre enn tidligere år. For oss betyr det å havne høyere opp enn ca midt på "tabellen". Det er små marginer som spiller inn her så det blir spennende å se. Hadde vært fryktelig artig å dra i land et par bedre fisk. Har ikke vært for mange av de tidligere (for vår del).