Julaften betyr fiskeutstyr!

Til min kones ville frustrasjon, ønsker jeg meg kun fiskeutstyr til jul. Jeg argumenterer lett med at det viktigste må vel være at mottakeren av gavene får de han/hun ønsker seg og blir fornøyd?!

I år var intet unntak...

Jeg ønsket meg i utgangspunktet en ny snelle - nærmere bestemt en Revo Beast. Noen uker før jul fant jeg dog ut at jeg skulle selge gitaren og forsterkeren, noe jeg gjorde. For de pengene bestilte jeg meg en Revo Beast på Black Friday. Fikk den med 40% rabatt. Det må man være fornøyd med. Dermed oppstod ideen om at kanskje dette kunne være gave fra meg selv og at det dermed åpnet seg mulighet for å ønske seg ny stang fra kona.. Joda, det ble hun med på og jeg bestilte selv (hun har jo ikke peiling, så faren for at det kan bli feil er stor). Også denne fikk jeg 40% på, så veldig førnøyd! Det ble en Abu Garcia Volatile Pike 8" 50-200gr. Tror Herr Beast og Fru Volatile kommer til å fungere meget godt sammen!

Fra søster og foreldre ble det gavekort hos XXL. Skal blåse noen hundrelapper der i romjula tenker jeg.

Og ikke minst, fra svigers (som er amerikanere og bor i USA) fikk jeg bl.a. et "gavekort" hos favoritt-fiskebutikken i Walker, Minnesota. Så, da blir det ekstra handel der til sommeren! Mye spennende baits å finne der.

Kult. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på våren igjen. Heldigvis har jeg lært meg å tenke positivt på dette. Jeg teller i uker, og når man gjør det ser man brått at det faktisk ikke er mange ukene til våren. Og med tanke på hvor sinnsykt fort en uke går, blir dette "piece of cake"!

Håper ikke isen legger seg på Glomma denne vinteren, slik at man kan få ut båten tidligere enn i år!

Skitt fiske til dere som sitter ute på isen og fryser!