Et par timer på elva igjen...

Jeg er gressenkemann om dagen, men sist lørdag (30.09.2017) klarte jeg å få barnevakt og dro med Ali ut på elva for litt gjeddefiske.

Ali var litt opptatt med forhandlinger over ny leilighet, så det ble litt oppstykket og redusert fiske for hans del.

Det var litt rart fiske denne dagen egentlig. Gjedde var ikke helt på. Blandt annet så var det en som hugg tre ganger uten at jeg fikk kroket den. Flere som var borte og dultet borti baitene - ville liksom ikke ta skikkelig. I tillegg hadde jeg en meget bra fisk som bare fulgte inn til båten. Tipper et sted mellom 6 og 8kg på den.

Men, vi fikk fisk. Det ble 3 stk på oss før Ali måtte hjem. Ingen store denne gangen.

Jeg dro ut igjen etter å ha sluppet av Ali og fisket litt på en strekke ikke langt fra hvor jeg har båten. Der smalt det på en litt bedre fisk - på en Salmo Fatso (fargen mort). Fisken veide 4,5kg og målte 89cm.


Det var flere ute og fisket denne dagen. Vi traff på Evja Pikers-gutta som var ute og samlet gjedder til gjeddekakeproduksjon. Ble noen gjedder på de også.

Neste tur blir neste helg - da skal jeg ut med Tore Rangøy.

Prekæs og skitt fiske!