Årets desidert største så langt

 Har vært tregt fiske i det siste. Det har faktisk vært så dårlig at jeg nesten har lurt på om det er et dårlig "gjeddeår" eller noe... Ekstremt lite aktivitet generelt. Få følgere, få kontakter, når de går etter bete så er det veldig forsiktig. At man ikke får eller ser så mange store individer er jo ikke unormalt, men man får jo ikke de små engang.

Men, idag løsna det litt.

Jeg dorget en liten stund på kjent plass. Ble lei og bestemte meg for å kjøre til en annen plass for å spinnfiske litt. Tok ut ene stanga fra stangholderen og tok et par sveivtak. Og da smalt det til. Kjentes tungt ut, men det gjør det jo som regel når man får fisk på dorg. Men fisken gikk opp i vannflata et godt stykke fra båten og da skjønte jeg at det var en litt bedre fisk.

Når den nærmet seg båten forsvant den ned i dypet med sinnsyk kraft! Noe av det råeste jeg har kjent. Dette gjorde den 5-6 ganger tror jeg og tok mye line.

Fikk den i håven til slutt og fikk målt, veid og tatt bilder.

Purka veide pene 8580gr og målte 109cm. Den tok på en Westin Rawbite Crystal Perch.

Hællemåne så arti' æ gett!