Formiddagstur med Thomas

Thomas og jeg en tur ut på formiddagen. Det var ikke spesielt varmt når vi dro ut (10-tiden), men det var meldt høye temperaturer utover dagen.

Vi startet på kjente plasser med spinnfiske, men det var ingen aktivitet. Så vi tøffa rundt og dorget en godt stund uten at det skjedde stort.

Men, etter vi svingen innom en plass som har levert bra med fisk tidligere, smalt det til i stanga mi. Jeg var sikker på at det var bunnen, da det var tverrstopp. Men, kjente ganske fort at det var fisk. Alltid vanskelig å vite størrelse når man dorget - alt kjennes jo ut som drømmefisken. Men, det viste seg at denne var faktisk en bra fisk. 

Problemer var, at vi litt tidligere oppdaget at vi hadde glemt å ta med essensielt utstyr - altså håv, målebrett og vekt. Er det mulig lizzom! Skylder på at ny båt har føkka med rutinene, så...

Men, fikk kroka av fisken i vannet og tatt en kjapt bilde før ho fikk lov å svømme tilbake.

Skal jeg tippe var vel dette en fisk på 6-7 kilo og rundt meteren lang... Tok på en Westin Rawbite.


Mer action ble det ikke før vi kjørte ned til en plass i nærheten av brygga hvor jeg har båten. Et sted som så og si alltid gir fisk, spesielt på dorg. Denne plassen leverte brått 3 fisk på rappen. Ingen veldig store, men den siste fikk en litt artig historie knyttet til seg:
Det er en liten grunne med masse gress på den strekken vi dorget. Det er som oftest der det hugger. Jeg tok sjansen og begynte å telle ned fra 3 når jeg så at betene våre nærmet seg denne spotten (det er rett ut fra en stolpe som står på land, så lett å identifisere)... og tror du ikke det smalt til i stanga mi på 3 da?? Thomas trodde ikke det var sant! Jeg holdt på å le meg i hjel, spesielt siden akkurat det samme skjedde sist jeg var der med Ali. Da var det Ali's bete som ble angrepet riktignok.

Fisken stakk rett til bunnen og klarte å sette seg fast i ett eller annet. Dette har skjedd før så det er en kjetting eller lignende nedi der. Heldigvis fikk jeg løs krok og fisk.

Mer ble det ikke før Thomas måtte i havn.